Review: LEGO 71011 Minifiguren Serie 15 (box)

0
678

Na de LEGO Minifiguren Simpsons serie 2 en de LEGO Minifiguren Serie 14 Monsters is het weer tijd voor een reguliere serie met LEGO minifiguren. 16 verschillende minifiguren uit diverse genre’s in 1 serie. Daar moet voor iedereen een leuk figuurtje tussen zitten! Vandaag gaan we ze allemaal bekijken in een nieuwe Bouwsteentjes.info review. Daarnaast geven we wat voeltips om de juiste minifiguren te scoren.

Toen de eerste beelden van de LEGO 71011 Minifiguren Serie 15 tevoorschijn kwamen waren de meningen over de figuren verdeeld. Persoonlijk was ik erg blij met de nieuwe serie en keek uit naar de release. Nog blijer werd ik toen die welgeliefde pakketbezorger afgelopen week voor de deur stond met een splinternieuwe doos vol serie 15 minifiguren!

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_01

In de box vinden we zoals gebruikelijk 60 zakjes. De deksel van de doos kunnen we door middel van een geperforeerde vorm makkelijk ombuigen waardoor de doos nog mooier wordt. Op de afbeelding zien we alle minifiguren uit de serie.

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_03

We halen alle 60 zakjes uit de doos en kunnen beginnen met bouwen! In de zakjes vinden we naast de minifiguren ook het bekende kaartje met de volledige serie geordend op nummer. Op de achterkant van het kaartje vinden we een paar bouwinstructies en een verwijzing met code naar de bijbehorende game.

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_07

We halen alle poppetjes uit de zakjes en vinden in totaal 3 complete series. Daarnaast houden we nog een aantal figuren (in totaal 12) over omdat er soms 4 of 5 exemplaren van 1 soort inzitten. Wat opvalt is dat we 5 Shark Suit Guys en 5 Clumsy Guys in een doos vinden. Dit lijkt ons een van de populairste figuren uit de serie. Zou LEGO dit doen om ze minder exclusief te houden en zo de prijs voor de toekomst te beïnvloeden? Daarentegen zitten er maar 3 Farmers en 3 Animal Rangers in de doos die ook gewild zijn door de diertjes.

In de doos vinden we 3 complete series en 12 dubbelen. Bekijk de onderstaande lijst voor de exacte inhoud.

• 3 Farmers
  • 4 Astronauts
  • 4 Grim Knights
  • Clumsy Guys
  • 3 Tribal Womens
  • 4 Winged Battle Warriors
  • 4 Satyrs
  • 3 Animal Rangers
  • 4 Janitors
  • 3 Ballerinas
  • 3 Winged Mech Warriors
  • 5 Kendo Masters
  • 5 Shark Suit Guys
  • 4 Wrestling Champions
  • 3 Jewel Thieves
  • 3 Queens

1. Farmer (Boer)

We trappen af met de Farmer. Hij draagt een blauw tuin pak met groen t-shirt en heeft een paar hoge laarzen aan. Op zijn hoofd heeft hij een strohoed die we kennen van de Scarecrow uit serie 11. De boer beschikt over een hooivork en wordt  gezelschap gehouden door een gevlekt varken. Ben je in de winkel opzoek naar dit figuurtje? Zoek dan naar de hoorvork en vervolgens naar het varken.

2. Astronaut

Voor de LEGO Space fans hebben we goed nieuws! In de doos vinden we namelijk 4 astronauten. Hij draagt een modern pak maar bevat wel het klassieke logo die bij LEGO inmiddels al tientallen jaren meegaat. Voel in het zakje en vindt de ronde helm. Bevestig je vondst en voel naar het vlaggetje.

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_10
LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_11

3. Grim Knight

Met bijna 20 series met minifiguren op de teller hebben we heel wat ridders voorbij zien komen. Ook in serie 15 vinden we een grimmige ridder. Hij is uitgerust met een een dik harnas, een knuppel en een nieuw schild. Zijn gezicht die beschermd wordt met een helm lijkt op het gezicht van een Ork. Ben je opzoek naar dit figuurtje in de winkel? Probeer dan de gespijkerde bal op de knuppel te vinden.

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_12
LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_13

4. Clumsy Guy (kluns)

Niet de handigste maar wel een grappig minifiguurtje is de kluns. De prints op zowel het gezicht, torso en benen zijn geweldig. De kluns heeft een gebroken been met gips waarop geschreven is door familie en vrienden. Zijn hoofd zit in het verband, heeft een pleister op zijn gezicht en heeft een blauw oog! De bananenschil op zijn t-shirt suggereert zijn pech. Zoek naar de 2 krukken in het zakje en vindt de Glumsy Guy!

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_14
LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_15

5. Tribal Women

Deze Indiaanse vrouw heeft zojuist een baby gevonden! Of is het haar kind? Hoe dan ook, de vrouw heeft een gevlochten haarstuk met een bedrukte veer op haar hoofd. Een bekend onderdeel in de Wester Lijn en wordt al sinds 1997 gebruikt. Het is voor het eerst dat we bij LEGO een baby minifigure zien. De baby is goed ingepakt en is te bevestigen op de rug via een nek beugel. Een lastige om te zoeken maar probeer de baby en het lange haarstuk te vinden.

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_16
LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_17

6. Winged Battle Warrior

Dit bijna volledig gouden minifiguurtje lijkt op een standbeeld. Alleen het gezichtje en de handen zijn geel. Een leuk minifiguurtje voor de Chima fans en MOC bouwers. De gouden helm is een nieuw onderdeel. De rest hebben we o.a. gezien in LEGO Chima en LEGO Elves sets. Dit figuurtje is vrij simpel te vinden. Voel naar de vleugels, helm, speer en naar het harnas.

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_18
LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_19

7. Satyr (Sater)

Een figuur uit de griekse mythologie. Een vrolijk en ondeugend boswezen te herkennen aan zijn behaardheid en zijn fluit. Met een nieuw paar benen en haarstuk een uniek figuurtje. De benen kunnen bijna hetzelfde als de normale LEGO benen. Ze kunnen alleen iets minder ver naar voren buigen en we missen de gaten aan de achterkant. Om dit figuurtje te vinden kun je het beste zoeken naar de benen.

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_20
LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_21

8. Animal Rangers (dierenverzorger)

Opnieuw vinden we een dierenverzorgster in een serie. Ditmaal heeft de dame het aan de stok met een stinkdier! Bij LEGO maken ze goed gebruik van de nieuwe dubbel gegoten techniek zoals we zien bij de armen en benen van verschillende minifiguren. Ze heeft een dubbel bedrukt hoofd en haar lichaam is voorzien van leuke prints. Het veel te grote schepnet is al jaren oud en werd gebruikt bij het oude LEGO Fabuland. Tot slot het nieuwe stinkdiertje die er geweldig uitziet. Waarschijnlijk wordt dit een gewild figuurtje in verband met het stinkdier. Wil je dit minifiguurtje scoren? Dat is easy! Zoek naar het grote schepnet…

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_22
LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_23

9. Janitor (Conciërge)

Opnieuw vinden we een ideaal minifiguurtje voor elke LEGO City. Na de loodgieter uit serie 9, de schilder uit serie 10 en de timmerman uit serie 13 hebben we nu een conciërge te pakken. Tevens doet hij het ook goed als schoonmaker! Geen bijzondere onderdelen op de nieuwe dweil na waar je tevens naar moet zoeken tijdens het voelen aan de zakjes.

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_24
LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_25

10. Ballerina

Een leuk figuurtje voor de vrouwelijke LEGO fans is deze ballerina. Wel is het een van de simpelste figuurtjes uit de serie. De tutu is uniek en past tussen de torso en benen. Het haarstuk kennen we uit diverse sets maar heeft wel een nieuw printje gekregen, net als de rest van de onderdelen. Zoek naar de geribbelde tutu om de ballerina te vinden.

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_26
LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_27

11. Winged Mech Warrior (gevleugelde robot)

Deze gevleugelde robot is het zoveelste science fiction figuurtje. Wel zien we voor het eerst een Mech met vleugels en heeft hij een zwaard meegekregen. Alle onderdelen zijn gebruikt in andere sets maar hebben wel een nieuwe print gekregen. Opzoek naar de Winged Mech Warrior? Zoek naar het borststuk, het zwaard en zijn helm.

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_28
LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_29

12. Kendo Master

De Kendo Master is een geschikt figuurtje voor de LEGO Ninjago fans. Voor alle andere verzamelaars is dit figuurtje waarschijnlijk minder interessant. De Kendo Master heeft 2 shinai oefenzwaarden en een helm tot zijn beschikking. De helm kennen we uit het LEGO Ninjago thema. Zoek naar de 2 zwaarden om de Kendo Master te vinden.

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_30
LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_31

13. Shark Suit Guy (haaien kostuum)

Voor menig LEGO fan het leukste figuurtje uit de serie. De LEGO kostuum minifiguren doen het erg goed en we kunnen er geen genoeg van krijgen. Er is sprake over een bananenkostuum in serie 16! Even over de Shark Suit Guy nu… Het figuurtje heeft net als de dierenverzorgster een dubbel bedrukt hooft. Het lichaam lijkt op die van de Chicken Guy maar is nieuw. Het haaien kostuum is geweldig en gelukkig zitten er 5 exemplaren in 1 doos! Het zoeken naar dit minifiguurtje is met dit kostuum een fluitje van een cent 😉

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_32
LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_33

14. Wrestling Champion (worstel kampioen)

Ready to Rumble? Het lijkt erom dat we een nieuwe worstel kampioen te pakken hebben! Na 18 series hebben we eindelijk een tegenstander gevonden voor de worstelaar uit serie 1. Deze hippe macho man uit de jaren 80 heeft zijn kampioenriem al om en is apetrots op zijn trofee. De trofee is tevens het enige onderdeel waarmee je de Wrestling Champion kunt vinden.

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_34
LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_35

15. Jewel Thieve (juwelendief)

Een nieuw LEGO City minifiguurtje die zo bij de nieuwe Brick Bank geplaatst kan worden. Ze is waarschijnlijk net terug van een overval aangezien ze een grote diamant bij haar draagt. Inbreken doet ze op elke locatie met haar grijppistool. Geen spectaculair minifiguurtje en ook geen nieuwe onderdelen. Wil je een exemplaar vinden? Zoek dan naar de luidspreker en de diamant.

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_36

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_37

16. Queen (koningin)

De koning uit serie 13 heeft eindelijk zijn koningin gevonden. Ze heeft een paar flinke billen maar dat mag de pret niet drukken. De rok is gemaakt van een nieuw beenstuk en is gelijk aan een 4×2 steen. De koningin heeft 2 capes die we eerder zagen bij de koning uit serie 13. Het laatste minifiguurtje is makkelijk te vinden dankzij het grote beenstuk.

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_38

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_39

Dat waren alle 16 minifiguren uit de 15e serie. Een geslaagde serie waar we niet over uitgepraat raken. Laten we er nog maar even van genieten want voor je het weet staat er weer een nieuwe serie met minifiguren voor de deur. Zo verwachten we dit jaar niet alleen de LEGO Minifiguren serie 16 maar ook een LEGO Disney Minifiguren Serie.

LEGO_Minifiguren_Serie_15_71011_05

Ben je al begonnen met het verzamelen van serie 15 of sta je op het punt te beginnen? Ze stromen op dit moment langzaam de winkels in. Succes met het vinden van de minifiguren!

Beoordeling