[Preview] LEGO Ideas Pop-Up Book

0
575
LEGO Ideas Pop-Up Book

In de Bouwsteentjes.info previews geven wij van de redactie onze persoonlijke mening over nieuwe exclusieve sets. In deze preview lees jij wat wij van de aankomende LEGO Ideas Pop-Up Book set vinden aan de hand van de visuals die door LEGO beschikbaar zijn gesteld.

LEGO Ideas Pop-Up Book

LEGO Ideas 21315 Pop-Up Book

Naam: 21315 Pop-Up book
Thema: LEGO Ideas
Onderdelen: 859 Onderdelen
Minifigures 4 Minifigures, 1 Jack Microfigure
Prijs: NL/BE: €74,99
Prijs per onderdeel: €0,09
Releasedatum: 1 november 2018
LEGO Shop@Home productpagina LEGO Ideas 21315 Pop-Up Book

Hayo Jongebloed
-Redacteur-

Hayo Jongbloed

Al sinds ik uit mijn LEGO Dark Ages kwam ben ik fan van de Ideas sets. Ik heb ze niet allemaal thuis maar kom een flink eind. Niet elke set spreekt nu eenmaal iedereen aan en dat is niet erg. Maar de meeste Ideas sets staan wel mooi bij mij in de vitrine kast.

Toen het Pop-Up Book op de Ideas site nog stemmen aan het verzamelen was had ik er nog mijn twijfels over. Het idee vond ik zeker interessant maar de oorspronkelijke uitwerking sprak mij niet bijzonder aan. Die mening veranderde aanzienlijk bij mij toen ik uiteindelijk de officiële set zag. Wat hebben de LEGO Designers goed werk afgeleverd! Het ‘boek’ ziet er van buiten aantrekkelijk uit, en de meegeleverde twee sprookjes werken uitstekend binnen het openklap systeem. En daarmee is deze Ideas set ook voor mij een ‘must have’ geworden!

In zijn eigen Youtube review van de officiële set heeft Jason Alleman al laten zien hoe hij met de meegeleverde onderdelen een derde sprookjesscene kon bouwen. Ik ben erg benieuwd waar de AFOLS nog meer mee gaan komen!

Peter Broekstra
-Redacteur-

Peter Broekstra

De nieuwe set die LEGO uitbrengt in de Ideas serie is het Pop-up Book van bedenkers Davis en Allemann. Bij de originele versie had het boek een kale saaie kaft, het boek kon afgesloten worden met een slot, net zoals bij een dagboek. Het binnenwerk was mooi afgewerkt, met o.a. het sprookje van Roodkapje en nog een aantal thema’s.
De uiteindelijke versie van LEGO is een schitterend sprookjesboek geworden. Bij alleen al de eerste aanblik van de buitenkant van het boek word je nieuwsgierig naar wat er komen gaat als je het boek opent. LEGO heeft besloten er twee sprookjes van te maken. Ze zijn trouw gebleven aan Roodkapje en hebben verrassend als tweede sprookje voor Jaap en de bonenstaak gekozen. Door de originaliteit, gekoppeld aan de mooie afwerking, maakt dit tot een set die ik zeker ga aanschaffen. Deze set laat zien waarom LEGO destijds met het
thema LEGO Ideas is begonnen.

Winfried Scherpenzeel
-Redacteur/moderator-

Winfried Scherpenzeel

Ik ben over het algemeen een groot fan van de LEGO Ideas serie. Het feit dat jij een LEGO set kunt ontwerpen dat uiteindelijk ook als echte set in de winkel kan komen is fantastisch!

Het ontwerp van het Pop-Up Book vind ik echt geweldig. De set is tot een mooi geheel gekomen, en ik ben erg enthousiast dat er geen stickers in de set zitten zoals dat meestal het geval is bij Ideas sets. De techniek samen met de twee sprookjes die je kunt bouwen zijn echt mooi geworden. Waar ik echt naar uitkijk bij deze set is met wat voor verhalen /sprookjes LEGO fans gaan komen in hun MOC’s/MOD’s van deze set.

Ik kan in ieder geval niet wachten om deze set aan mijn collectie toe te voegen.

Kjelle Geldof
-Moderator-

Kjelle

Toen het bekend werd dat het Pop-up Book project van JK Brickworks de 10.000 stemmen behaald had, was ik niet zo enthousiast. De originaliteit van het project vond ik een topper van formaat, maar het sprak me niet zo aan. Dit kwam door het saaie en simpele uiterlijk. Maar was ik wel benieuwd wat er van de set gemaakt zou worden. Ik moet zeggen dat het fantastisch is uitgedraaid.

Het boek heeft een aantrekkelijk uiterlijk gekregen. De tekst op de voorkant zijn geprinte onderdelen. Dit is goed, want een sticker slecht plaatsen zou heel de set verpesten. Ook zijn ze er in geslaagd om er een extra scene aan toe te voegen. Met name Jaap en de bonenstaak. De set combineert originaliteit met technische functies. Deze set komt er bij mij hierdoor zeker. Ik ben toevallig in Billund, Denemarken. Dus de ideale gelegenheid om hem daar te kopen.

Michiel de Ruijter
-Eindredacteur-

Michiel

De set ziet er op het eerste gezicht erg goed uit en met name de kleuren die gebruikt zijn voor de kaft en rug van het boek spreken met enorm aan. De speelfuncties zijn zover dat ik kan zien intact gehouden en LEGO laat hiermee zien dat ze de kundigheid van Jason en Grant respecteren.

Doordat er standaard twee verhalen in het boek geplaatst kunnen worden krijgt de set qua speelplezier meerwaarde. Extra bouwplezier kan gerealiseerd worden door zelf een scene te bouwen. De Minifigures zien er gedetailleerd uit en zijn, doordat ze uniek zijn, voor mij regelrechte verzamelitems. De prijs per onderdeel is ietwat hoog, maar daarentegen bevat de set geen stickers en dat is een groot pluspunt. De set wordt bij mij vanaf dag één aan de verzameling toegevoegd.

Jouw mening telt!

Nu hebben wij onze mening gegeven in deze preview, maar we zijn erg benieuwd wat jouw mening is. Hoe denk jij over de set, de prijs, de speelfuncties en als displaymodel? Bovenal, ga jij de set kopen? We lezen het graag met plezier in een reactie onder dit artikel of via social media.

Handige pagina’s op Bouwsteentjes.info:

– Op deze pagina vind je alle aankomende LEGO Evenementen!
– Groot aanbod aan LEGO MOC’s vind je hier!